عکس پروفایل اندیشکده مطالعات فرهنگ و توسعها

اندیشکده مطالعات فرهنگ و توسعه

۴۴۱عضو
عکس پروفایل اندیشکده مطالعات فرهنگ و توسعها
۴۴۱ عضو

اندیشکده مطالعات فرهنگ و توسعه

ترسیم مدل توسعه متعالیِ بومیِ فرهنگ بنیان، متناسب و مبتنی بر نظام معنایی انقلاب اسلامی
ارتباط با ما: @mohammadvejdani

۱۳ تیر

thumnail

۶:۴۱

بازارسال شده از اندیشکده حرف
thumnail
undefined عکس نوشت
undefined️گزیده‌ای از سخنان دکتر کیومرت اشتریان، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در نشست "سیاست‌های فرهنگی دولت چهاردهم" که به همت اندیشکده حرف پژوهشکده سیاستگذاری دانشگاه صنعتی شریف و اندیشکده مطالعات فرهنگ و توسعه برگزار شد.
undefined️گزارش کامل و بخش‌های منتخب نشست در رسانه‌های اجتماعی اندیشکده منتشر خواهد شد.
undefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefined
undefined اندیشکده حرف | حکم‌روایی فرهنگی
undefined وبسایت | بله | تلگرام | اینستاگرام | ایتا
undefined @cgtt_ir

۱۸:۵۶

بازارسال شده از اندیشکده حرف
thumnail

۱۸:۵۶

بازارسال شده از اندیشکده حرف
thumnail

۱۸:۵۶

۱۷ تیر

بازارسال شده از اندیشکده حرف
thumnail
undefined عکس نوشت
undefined️گزیده‌ای از سخنان دکتر میثم مهدیار، معاون پژوهشی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات در نشست "سیاست‌های فرهنگی دولت چهاردهم" که به همت اندیشکده حرف پژوهشکده سیاستگذاری دانشگاه صنعتی شریف و اندیشکده مطالعات فرهنگ و توسعه برگزار شد.
undefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefined
undefined اندیشکده حرف | حکم‌روایی فرهنگی
undefined وبسایت | بله | تلگرام | اینستاگرام | ایتا
undefined @cgtt_ir

۱۲:۰۰

بازارسال شده از اندیشکده حرف
thumnail

۱۲:۰۰

بازارسال شده از اندیشکده حرف
thumnail

۱۲:۰۰

اندیشکده مطالعات فرهنگ و توسعه
undefined اندیشکده مطالعات فرهنگ و توسعه برگزار می‌کند: 🟢 نشست معرفی و بررسی کتاب «بازاریابی در صنایع فرهنگی و خلاق» با حضور: undefined گروه مولفین undefined مسعود حسنلو؛ دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم undefined مهدی سادات؛ مدیرعامل صندوق پژوهش‌ و نوآوری صنایع خلاق undefined محمد حسین نیری؛ مدیرعامل تکنو تجارت undefined کمیل قیدرلو؛ مدیر اندیشکده مطالعات فرهنگ و توسعه undefined زمان: شنبه؛ ۵ خردادماه، ساعت ۱۶:۳۰ undefinedمکان:‌ خانه اندیشه ورزان undefined اندیشکده مطالعات فرهنگ و توسعه کانال اندیشکده در پیامرسان بله | تارنمای اندیشکده مطالعات فرهنگ و توسعه | اینستاگرام
thumnail
#گزارش_تصویری
undefinedundefined فیلم کامل نشست معرفی و بررسی کتاب بازاریابی در صنایع فرهنگی و خلاق در آپارات اندیشکده مطالعات فرهنگ و توسعه بارگذاری شد
مشاهده فیلم نشست
undefined اندیشکده مطالعات فرهنگ و توسعهکانال اندیشکده در پیامرسان بله | تارنمای اندیشکده مطالعات فرهنگ و توسعه | اینستاگرام

۱۲:۱۴

۴ مرداد

thumnail
#خلاصه_کتاب
🟢 صدر اسلام و زایش سرمایه‌داریبندیکت کوهلر در کتاب اخیر خود «صدر اسلام و زایش سرمایه‌داری» استدلال می‌کند که این اسلام است، نه مسیحیت که عناصر سازمانی و ایدئولوژیکی را فراهم کرد که با هم ترکیب شدند و سرمایه‌داری را به وجود آوردند. نویسنده توضیح می‌دهد که حضرت محمد (ص) خود یک کارآفرین با سابقه بود. مؤلف در ادامه تأکید می‌کند که مکه نه تنها یک مکان مقدس، بلکه مرکز تجاری بسیار مهمی در آن زمان بوده است. دین جدید در مورد تجارت، حمایت از مصرف‌کننده، اخلاق تجاری و مالکیت حرف‌های زیادی برای گفتن داشت. همانطور که اسلام به سرعت در سراسر منطقه گسترش یافت، آموزه های اقتصادی اسلام اولیه نیز گسترش یافت، که در نهایت به اروپا راه یافت.اسلام اولیه و تولد سرمایه‌داری نشان می‌دهد که چگونه نهادها و شیوه‌های تجاری اسلامی در ونیز و جنوا پذیرفته و اقتباس شدند. این نوآوری‌های مالی شامل اختراع شرکت، تکنیک‌های مدیریت کسب‌وکار، محاسبات تجاری و اصلاحات پولی است. مؤسسات اسلامی دیگری نیز در اروپا جذب شده بودند: مؤسسات خیریه، وقف و مؤسسات آموزش عالی. به این ترتیب، می‌توان گفت که جنبه‌های اساسی اندیشه سرمایه‌داری ریشه‌های اسلامی دارند...undefined اندیشکده مطالعات فرهنگ و توسعه اقدام به خلاصه کردن برخی کتب کرده و فایل آن را در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد
دانلود فایل خلاصه کتاب صدر اسلام و زایش سرمایه‌داری
undefined اندیشکده مطالعات فرهنگ و توسعهکانال اندیشکده در پیامرسان بله | تارنمای اندیشکده مطالعات فرهنگ و توسعه | اینستاگرام

۱۵:۲۴

۶ مرداد

thumnail
undefined معاونت پژوهشی دانشکده معارف اسلامی و فرهنگ و ارتباطات برگزار می‌کند:
undefined مدرسه تابستانه «سیاست‌کاوی فرهنگی»(تأملی بر امتداد سیاست‌های فرهنگی در جامعه ایران: از حوادث پاییز ۱۴۰۱ تا انتخابات ۱۴۰۳)
undefined سرفصل‌های دوره:- «تحلیلی بر الگوی کلان و مسائل سیاست‌گذاری فرهنگی در جمهوری اسلامی»- «درآمدی بر سیاست‌های فرهنگی حوزهٔ دینداری»- «واکاوی مواجهه سیاستی با مسأله تنوع و تکثر فرهنگی»- «بازخوانی سیاست‌های فرهنگی جنسیتی و سیاستگذاری حوزهٔ زنان»- «تحلیل و بررسی سیاست‌گذاری فرهنگی حوزهٔ پوشش و لباس»- «تحلیل سیاستهای عرصهٔ مصرف رسانه‌ای و زیست مجازی ایرانیان»- «واکاوی سیاست‌های فرهنگی حوزهٔ سبک زندگی»- «سیاست‌های فرهنگی بینانسلی و حوزهٔ جوانان»- «تأملی بر سیاست‌های فرهنگی قلمرو معماری و شهرسازی»- «سیاست‌‌های فرهنگی و نسبت آن با نابرابری اجتماعی»- و ...
undefined زمان برگزاری دوره: ۱۳ لغایت ۲۲ مرداد ۱۴۰۳
undefinedدوره به صورت مجازی و برخط برگزار خواهد شد.

undefined نکات:۱- هزینه شرکت در دوره: ۲۰۰ هزار تومان.(هزینه دوره برای دانشجویان دانشگاه امام صادق ۱۵۰ هزار تومان است).۲- جهت ثبت نام از طریق نام کاربری @h_shojaee در پیام‌رسان بله اقدام نمایید.۳- فرصت ثبت‌نام: ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
undefinedundefinedundefined@cdstt

۵:۵۸

thumnail
#اطلاع_رسانی 🟢🟢امکان خرید اینترنتی کتاب بازاریابی در صنایع فرهنگی و خلاق که با حمایت اندیشکده مطالعات فرهنگ و توسعه در نمایشگاه کتاب امسال رونمایی شد، توسط سایت انتشارات فراهم شد.
علاقه‌مندان جهت خرید کتاب به‌صورت غیرحضوری میتوانند به لینک ذیل مراجعه نمایند:
خرید کتاب بازاریابی در صنایع فرهنگی و خلاق
undefined اندیشکده مطالعات فرهنگ و توسعهکانال اندیشکده در پیامرسان بله | تارنمای اندیشکده مطالعات فرهنگ و توسعه | اینستاگرام

۹:۱۹

thumnail

۹:۱۹

۱۳ مرداد

thumnail
undefined مدرسه تابستانه «سیاست کاوی فرهنگی» (برنامه یکشنبه ۱۴ مرداد)
undefinedساعت ۸ صبح:حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی نامخواه(مدیر گروه مطالعات اجتماعی پژوهشکده باقرالعلوم (ع))- عنوان ارائه: «سیاستگذاری فرهنگی و امر اجتماعی: از نابرابری تا مسئله نمایندگی اجتماعی»
undefinedساعت ۱۰ صبح:دکتر کمیل قیدرلو(مدیر گروه فرهنگ و حکمرانی دانشگاه امام صادق(ع))- عنوان ارائه: «سیاست فرهنگی و قطبی‌سازی اجتماعی»
undefinedساعت ۱۳:۳۰:حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر علی جعفری(معاون فرهنگی کمیته امداد خمینی(ره))- عنوان ارائه: «جایگاه و حدود «مدارای فرهنگی-اجتماعی» به مثابه سیاست دینداری در جامعه اسلام»
undefined جهت کسب اطلاعات بیشتر از برنامه‌های مدرسه تابستانه به نام کاربری @h_shojaee پیام دهید.

۱۸:۱۰

۲۲ مرداد

thumnail
#خلاصه_کتاب
🟢 تاریخ اندیشه‌های اقتصادی در جهان اسلامکتاب تاریخ اندیشه های اقتصادی در جهان اسلام، شامل بررسی دیدگاه اقتصادی دانشمندان جهان اسلام مانند فارابی، ابن مسکویه، ابن سینا، خواجه نصیر الدین طوسی، ابن خلدون و جلال الدین دوانی است. در این کتاب، نظریات اقتصادی این دانشمندان در موضوعات مختلف دسته بندی شده و با نظریات کلاسیک و مدرن اقتصادی مقایسه می‌شود. این کتاب به قلم دکتر حسن توانایان فرد نگاشته شده و در سال 1390 به چاپ رسیده است.
undefined اندیشکده مطالعات فرهنگ و توسعه اقدام به خلاصه کردن برخی کتب کرده و فایل آن را در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد
دانلود فایل خلاصه کتاب تاریخ اندیشه های اقتصادی در جهان اسلام
undefined اندیشکده مطالعات فرهنگ و توسعهکانال اندیشکده در پیامرسان بله | تارنمای اندیشکده مطالعات فرهنگ و توسعه | اینستاگرام

۷:۱۶

۲۳ مرداد

بازارسال شده از زیست بوم خلاق
thumnail
.#معرفی_کتابکتاب «بازاریابی در صنایع فرهنگی و خلاق»
محدودیت های رشد، دیجیتالی شدن و پلتفرم های تجارت الکترونیک، کپی رایت و دارایی های فکری و دسترسی به شبکه های توزیع همگی روندها و چالش هایی هستند که همانند سایر صنایع، صنایع فرهنگی را نیز تحت تاثیر قرار داده اند.
بدیهی است این چالش ها بر رفتار مخاطب محصولات فرهنگی اثر خواهند گذاشت و از آنجایی که بازاریابی بیش از هر عاملی بر مشتری و تصمیمات او متمرکز است باید نگاهی جدی به بازاریابی محصولات فرهنگی و تغییرات آن در مواجهه با چالش ها و روندهای آینده صنایع فرهنگی داشت.
بازاریابی محصولات فرهنگی اگرچه مشابهت هایی با بازاریابی سایر صنایع دارد، اما از جهاتی تفاوت دارد. از این رو فعال فرهنگی و هر آن کس که محصولی فرهنگی را طراحی، تولید، تبلیغ و توزیع می کند باید با فرایندهای بازاریابی محصولات فرهنگی آشنا شود که در این کتاب به آن پرداخته شده است.
undefined با حمایت صندوق پژوهش و فناوری صنایع خلاق امکان تهیه کتاب «بازاریابی در صنایع فرهنگی و خلاق» با تخفیف 20 درصدی فراهم شد.undefined کد تخفیف: CDSTT
undefined لینک خرید:https://B2n.ir/m29037
@ircreative | زیست بوم خلاق

۹:۲۵

thumnail
#اطلاع_رسانی
علاقه‌مندان جهت خرید کتاب به‌صورت غیرحضوری میتوانند به لینک ذیل مراجعه نمایند:
خرید کتاب اقتصاد هنر و فرهنگخرید کتاب فرهنگ، رشد و سیاست اقتصادی
undefined اندیشکده مطالعات فرهنگ و توسعهکانال اندیشکده در پیامرسان بله | تارنمای اندیشکده مطالعات فرهنگ و توسعه | اینستاگرام

۹:۳۰

۶ شهریور

بازارسال شده از انجمن علمی دانشجویان معارف اسلامی و فرهنگ و ارتباطات
thumnail
undefined انجمن علمی معارف اسلامی و فرهنگ و ارتباطات دانشگاه امام صادق (ع) برگزار می‌کند:
undefinedرویـایِ انـسانِ ایرانـیِ معاصـرundefinedسیزدهمین مدرسه‌ی تابستانه‌ی «دعوت»
undefined استادان دوره:حجةالاسلام حمید پارسانیادکتر بیژن عبدالکریمیدکتر سیدجواد میریدکتر سیدحسین شهرستانیدکتر کمیل قیدرلودکتر عطاءالله بیگدلیحجةالاسلام حسین مهدی‌زادهدکتر علیرضا شفاهآقای محمد نصراویآقای ابراهیم اکبری
undefined زمان برگزاری:۱۷ الی ۱۹ شهریور ۱۴۰۳
undefined مکان برگزاری:خانه‌ی اندیشه‌ورزان
undefinedهزینه‌ی ثبت‌نام:• ثبت‌نام حضوری برای دانشجویان دانشگاه امام صادق(ع): ۳۳۰ هزار تومان• ثبت‌نام حضوری برای سایر مخاطبان: ۴۸۰ هزار تومان• ثبت‌نام مجازی: ۲۲۰ هزار تومان
undefined ظرفیت محدود برای ثبت‌نام حضوری undefined
undefined پیوند ثبت‌نام : کلیک کنید
undefined جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با نشانی @ICCA_admin در پیامرسان‌های بله، ایتا و تلگرام در ارتباط باشید یا با شماره‌ی ۰۹۳۰۸۱۶۱۵۳۱ تماس بگیرید.
undefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefined انجمن علمی دانشجویان معارف اسلامی و فرهنگ و ارتباطات دانشگاه امام صادق علیه‌السلامundefined بله | اینستاگرام | تلگرام | ایتا

۶:۱۸

۱۱ شهریور

thumnail
#اطلاع_رسانی
undefined گزارش هزینه‌کرد مد و پوشاک ایرانیان ۱۳۹۶-۱۴۰۱ منتشر شد
undefined مد و پوشاک بیشترین سهم از سبد مصرف فرهنگی خانوار در ایران را دارد. در سال ۱۴۰۱ که هزینه‌کرد فرهنگی ۹.۱۰ درصد از کل هزینه‌های خانوار را شامل می‌شد، سهم مد و پوشاک ۵.۲۰ درصد بود؛ یعنی بیش از نیمی از کل هزینه‌کرد فرهنگ خانوار.
undefined از سوی دیگر مد و پوشاک یکی از مهم‌ترین زبان‌های فرهنگی در دنیای معاصر است. برای مثال ما نسل‌های مختلف را می‌توانیم با سبک پوشش آن‌ها بشناسیم. به بیان دیگر در عصر حاضر، افراد چه آگاهانه و چه ناخودآگاه با پوشش خود به مثابه یک رسانه عمل می‌کنند و فرهنگ و اعتقادات و سلیقه خود را به اطرافیان نشان می‌دهند.
undefined در سال‌های اخیر هزینه‌کرد خانوارهای ایرانی برای مد و پوشاک روند نزولی داشته است؛ که بی‌شک تورم و کم شدن قدرت خرید خانواده‌ها در این کاهش مؤثر بوده است. با این حال شناخت نحوه هزینه‌کرد مردم در این زمینه، بخشی از رفتار مصرف‌کننده در عرصه فرهنگ را فاش می‌سازد.
undefined «گزارش هزینه‌کرد مد و پوشاک ایرانیان ۱۳۹۶-۱۴۰۱» به بررسی وضعیت و میزان هزینه‌کرد خانوار در زمینه مد و پوشاک و متناسب با دهک درآمدی، استان محل سکونت، جنسیت، وضعیت تأهل، تحصیلات و... پرداخته است.
undefinedمطالعه این گزارش به طیف‌های مختلفی اعم از صاحبان کسب‌وکار در حوزه پوشاک، دغدغه‌مندان مسئله پوشش و حجاب، سیاستگذاران و علاقه‌مندان به عرصه فرهنگ عمومی پیشنهاد می‌شود.
undefined گزارش حاضر به همت گروه سیاست‌پژوهی نمافر، اندیشکده حکمروایی فرهنگی (حرف) و اندیشکده مطالعات فرهنگ و توسعه تهیه و منتشر شده است.
لینک تهیه گزارش
undefined اندیشکده مطالعات فرهنگ و توسعهکانال اندیشکده در پیامرسان بله | تارنمای اندیشکده مطالعات فرهنگ و توسعه | اینستاگرام

۸:۴۷

thumnail

۸:۴۷

۱۶ شهریور

بازارسال شده از انجمن علمی دانشجویان معارف اسلامی و فرهنگ و ارتباطات
thumnail
undefined معرفی استادان مدرسه‌ی «دعوت»؛undefinedرویـایِ انـسانِ ایرانـیِ معاصـرundefined
undefined استاد کمیل قیدرلو• مدیرگروه فرهنگ و حکمرانی دانشکده‌ی معارف اسلامی و فرهنگ و ارتباطات دانشگاه امام صادق(ع)• مشاور وزیر امور اقتصادی و دارایی دولت سیزدهم• مدیر اندیشکده‌ی مطالعات فرهنگ و توسعه• عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع)
undefined سرفصل استاد در مدرسه‌ی دعوت:«اتوپیا و توسعه»
undefinedبرای ثبت نام در دوره اینجا کلیک کنید.
undefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefined انجمن علمی دانشجویان معارف اسلامی و فرهنگ و ارتباطات دانشگاه امام صادق علیه‌السلامundefined بله | اینستاگرام | تلگرام | ایتا

۱۶:۰۹